banner

בלוג העסקים הקטנים לת-ו-צ-א-ו-ת

קול העסק – פרויקט חוכמת העסקים

עסקים משתפים בהצלחות בתקופת משבר. 

ככל שנמשכת אי הוודאות מצב המשק מחמיר, לכאורה אנו חוזרים לשגרה עם הגבלות שונות, אך בפועל הסיטואציה החדשה נראה כי אינה הולכת להיעלם בתקופה הקרובה מחיינו. אנו ניצבים מדי כמה ימים בפני מגבלות/הגבלות חדשות מטעם הממשלה המובילות לפתיחה וסגירה של עסקים, אנחנו מתקדמים צעד קדימה ואז לוקחים שני צעדים אחורה, כל בעל עסק שאני מכיר נאבק להמשיך את המומנטום שהצליח ליצר, להעסיק את העובדים ולהישאר ממוקד במתן שירות לקוחות בעל ערך גבוה. 

עבור לא מעט עסקים, הסגירה לא הייתה זמנית, החבל נכרך על צווארם והחמצן נגמר. יש עסקים הנלחמים על חייהם, בעוד שאחרים מתמודדים עם ביקוש חסר תקדים ומנסים להסתגל כדי לענות על הצורך. ויש גם בעלי עסקים חדשים, השכירים הפונים לראשונה ליזמות כתחליף למשרה שאבדה. המשותף לכלל היזמים ובעלי העסקים כולם מייצרים פתרונות רחוק מאזור של ״מחוץ לקופסא״ אלא בקופסה חדשה לחלוטין, כזו המחייבת פריצת ערך וממוקדת בהצלחת לקוח תוך שקלול האילוצים המשתנים בצירוף לקיחת מרווחים למניעת הפסדים נוספים.

נכון לשבוע זה, כ -90% מעסקי ארה”ב שנסקרו על ידי MetLife חברת הביטוח הגדולה בעולם ולשכת המסחר האמריקאית עסקים פתוחים ברמת פעילות כזו או אחרת – ובכל זאת 65% עדיין מודאגים ומתכוננים לגל שני של הנגיף. לא משנה מה מצבכם, אלה זמנים חסרי תקדים והם דורשים יכולת הסתגלות וסיבולת בכל יום ויום. כדי לעזור לך לעשות זאת, אנו כאן כדי לעזור לך להתמקד בהתחלה, ניהול והגדלת העסק שלך – אפילו בתקופת מגיפה!

ואילו בישראל כמעט מחצית מהישראלית חוששים מקושי בכיסוי הוצאותיהם בעקבות משבר הקורונה כך עולה בסקר החוסן האזרחי בתקופת משבר הקורונה שנערך ע״י הלמ״ס. כשניים וחצי מיליון איש דיווחו כי המצב הכלכלי שלהם ושל משפחתם החמיר בעקבות משבר הקורונה.

במסגרת פרויקט ׳קול העסק׳ יצאנו לשטח לפגוש בעלי עסקים החוזרים לשגרה ולקבל טיפים לצליחת התקופה.

 

איתי חלף, בעלים חברת ׳אקספו תעשיות תוכנה בע״מ׳ הפועלת בשוק התוכנה החל משנת 1992, החברה ממוקמת ברחובות ומעסיקה למעלה מ-15 עובדים. אקספו מתמחה במתן פתרונות ומתן שירות למערכות CRM ו – BILLING הכוללת: ניהול מרכזי ספורט, חדרי כושר, קאנטרי קלאב, סטודיו וחוגים, מנויים, לקוחות, מתנסים, עיריות ומועצות מקומיות, חברות כלכליות, ניהול גביה פיננסי, שיקים מס”ב והוראות קבע.

האתגר: לחברה פעילות ענפה בתחום הבריכות, חד״כ, מתנסים וכו׳ אשר כלל עסקים אלו נסגרו ובהמשך היקף הפעילות קטן מהותית.

הניצחון: פיתוח מוצר נישה חדש – פיתוח תוכנה לניהול רישום אונליין לבתי ספר, צהרונים ובתי ספר. 

 

הטיפים שלנו: 

  • משוב לקוחות: העסק שלך פועל בזמני אי וודאות ונאלץ להשתנות בזמן המגיפה. ייתכן שהגיע הזמן לשאול את הלקוחות שלך מה אתה יכול לעשות טוב יותר, לא תאמין כמה רעיונות תמצא אצל הלקוחות שלך.
  • שדרג הטכנולוגיה בעסק שלך: במציאות משתנה זו בזמן משבר אנו חווים דרכים חדשות לעשות עסקים. כדי להקל על השינוי, להלן כמה כלים טכניים חדשים שמוצע לבחון: כלים לתזמון פגישות של לקוחות; אפליקציות לעריכת תמונות למסחר אלקטרוני; כלים שיווקיים בדוא”ל זולים.
  • דרכים חדשות לשווק את עצמך: עכשיו זה הזמן להכפיל את מאמצי השיווק בעסק שלך בכל דרך שתוכל. המטרה איתור לקוחות פוטנציאלים, הדרכים בהם אנחנו מיקדנו את מאמצי השיווק שלנו: במשך 28 שנים היה לנו מזל ויש לנו הרבה לקוחות חוזרים והפניות ע”י לקוחות מרוצים. הסגר והקורונה הניעו אותנו לשנות את המיקוד בשני אופנים. האחד, בנינו מחדש את נוכחותנו בפייסבוק מהיסוד, והשקענו מאמץ רב יותר בכל פוסט, שהניב עוקבים חדשים והניעו את הלקוחות הנוכחים שלנו. ושניים, יזמנו פנייה ישירה ללקוחות. הלקוחות שלנו העריכו לשמוע מאיתנו.

 

אורי אוזן, סמנכ״ל קבוצת קליר כימיקלים בע״מ אשר הוקמה בשנת 1984 והיא כיום החברה המובילה בישראל בייצור ובשיווק מוצרי צריכה למגזר המוסדי-תעשייתי. חוג הלקוחות של החברה מונה 5,000 לקוחות פעילים, בהם זרועות הביטחון, אירוח ותיירות, שירותי בריאות, בתי אבות, שירותי הסעדה,  תעשייה ועוד. ההון האנושי של קליר מתבסס על 220 עובדים ומנהלים המצעידים את החברה קדימה.

האתגר: העבודה מרחוק – התאמת כלל המערכות לעבודה מרחוק ויבוא מוצרים ייעודים לשוק הרפואה בזמן קצר מאוד.

הניצחון:  יישום נהלי עבודה מיידים לצד פיתוח תשתיות לעבודה מרחוק. איתור פתרונות תוך ימים ספורים לשוק הרפואי, ייבוא והפצה לכלל בתי החולים, מד״א וקופות החולים בתוך חודש ימים. 

הטיפים שלנו :

  • חיזוק שותפויות: מערכת יחסים טובה עם השותפים הפיננסיים שלך וגם עם הספקים שלך היא חיונית ברגע זה. אם עדיין לא עשית זאת, זה זמן נהדר לבדוק מחדש את חוזי הספק שלך ולנסות ולנהל משא ומתן על התנאים הטובים ביותר. 
  • קבל השראה: זה הזמן למצוא רעיונות והשראה בכל מקום שתוכלו. חברת סטארבקס האמריקאית החליטה למשל לנצל את התקופה בכדי לפתח סניפי “Starbucks Pickup,” בסגנון המק-דרייב, בכדי להתגבר על העדר היכולת לשבת כיום בבתי הקפה שלהם ובכדי לתת מענה לבעיה של מחירים שכירות יקרים ומחסור במיקומים לבתי קפה גדולים במרכזי הערים. אצלנו בקליר בשגרה הסוכנים שלנו היו מגיעים ללקוחות עם דוגמאות מוצרים וכך יכלו למכור יותר, הקנייה מקטלוג תמונות לא עובדת בעבורנו. בתקופת המגפה פתחנו חדר ״Show room״ המציג את כלל המוצרים העיקריים של החברה בדגש על פתרון היגיינה המבוקשים בתקופה זו. החדר פועל בהתאם להנחיות משרד הבריאות וצוות המוקד מתאם ביקורי לקוחות בהתאם להגבלות.

 

מיכל אייזיק, עץ השדה – השמה עם שורשים חיה ונושמת קמעונאות מזה 15 שנים. מתמחה בייעוץ למנהלים/מנהלות בכירים/ בכירות עבור מגוון משרות בתחום. מהשלב של איתור הצרכים ועד למציאת המועמד/ת המתאימים. מאמינה גדולה בליווי צמוד ויחס אישי וחם המלווה בחיוך. 

האתגר: ליווי מועמדים מרחוק תוך שמירה על קשר אישי וקידומם למציאת האתגר הבא.

הניצחון: סגירת מועמדים לתפקידים שונים מרחוק גם בתקופת הסגר. 

הטיפים שלנו:

  • גבשו סביבת עבודה טכנולוגית ויצרו מעטפת טכנולוגית ראויה אשר תסייע להגדיל את האפקטיביות של הפגישות מהבית ותצמצם את המרחק בצורה וירטואלית. הריחוק החברתי מחייב אותנו לפתח שריר טכנולוגי לצד פתרון טכני שיאפשר להתגבר על הריחוק הפיזי ולאמץ כלים טכנולוגיים לניהול פגישות ומשימות כגון: הנגאאוט, FaceTime, סקייפ, , Zoom, Viber. ועוד. לניהול משימות מרחוק אפשר להשתמש בשירותים כמו Slack או trello ותמיכה טכנית מרחוק מתאפשרת עם לשליטה מרחוק ניתן להשתמש ב – TeamViewer . 
  • איתור מועמדים מרחוק – מרואיין פוטנציאלי למשרה יכול להתראיין בשיחת וידאו ולהימדד על ידי אותם פרמטרים כבשגרה, חברות הייטק רבות עשו זאת גם בלי משבר, וזה עובד. רק זכרו שגם המרואיינים נמצאים בתקופה שלא כבשגרה, ולכן חשוב להיות גמישים יותר. גלו סבלנות באם ייקח יותר זמן לתאם את הראיון ואולי ילדים יתרוצצו ברקע.

נבנה ב - על ידי מגדלור לעסקים

Accessibility Toolbar