banner

בלוג העסקים הקטנים לת-ו-צ-א-ו-ת

לגדול ולצמוח בעסק שלך

בחן את עצמך עד כמה את/ה

      מוכן לגדול ולצמוח בעסק שלך.

           עני/ה ללא מחשבה עמוקה ובאופן אינטואיטיבי

  1. בדר״כ אני מעדיף-

א. סיעור מוחות לגבי מיתוג חדש או אריזה חדשה.

ב. לחפש שותפות אסטרטגית לבניית העסק שלי.

ג. להשקיע בפיתוח צוות הניהול שלי.

  1. אני הכי נלהב מ…

א. להפוך רעיון למוצר או שירות חדש.

ב. להרחיב ולהגדיל את העסק שלי עם אסטרטגיות חדשות.

ג. לנהל עסק הפועל כמכונה משומנת עם שיטה ופרוטוקולים.

  1. אם יכולתי לבחור להתמקד רק בדבר אחד בעסק שלי,

זה היה-

א. להוביל צוות נלהב להשגת מטרה.

ב. לתת לעצמי מרחב ליצור ולפתח רעיונות עסקים.

ג. למכור את העסק הנוכחי שלי כדי שאוכל לעבור לפרויקט הגדול הבא

  1. כשאני מגיע לעבודה בבוקר אני חושב על…

א. הצעדים שאני צריך לבצע כדי להשלים את הפרויקט הנוכחי.

ב. איך לשפר את הביצועים בעסק.

ג. איך להגדיל את הערך שהעסק מייצר ללקוחות.

  1. העסק שלי הוא כמו…

א. משפחה – כולנו עוזרים איפה שצריך ובסופו של דבר זה מגבש אנשים.

ב. צוות – אם כל אחד מהצוות יבצע את העבודה כראוי, ויתמקד בתחום אחריותו ונפעל באופן שיטתי, נצליח.

ג. מכונה – יש לו מנוע הפועל מעצמו ואנו רק מבצעים שיפורים מעת לעת.

  1. כשאני פוגש לקוח או שותף במעלית, אני –

א. מציג את העסק שלי ונותן כרטיס ביקור.

ב. מתעניין לגבי המודל העסקי שלו.

ג. מתחבר לגבי תחומי עניין משותפים.

  1. אני כל הזמן עונה על הצרכים של-

א. שלי ושל העסקים שלי.

ב. הלקוחות שלי.

ג. העובדים בעסק.

  1. החברים שלי יגדירו אותי כ…

א. איש חזון.

ב. אדם הנוטל סיכונים.

ג. מנהיג.


חברו את התשובות שענית בכל שאלה והנה לך הסיפור הפנימי של העסק שלכם,

רוצים לגלות את הרמה הבאה שלכם? המשיכו לקרוא

???

איך אני יכול להגדיל את העסק שלי?

כמה פעמים ניסית להגדיל את העסק שלך והתוצאות לא היו תאמו את ההשקעה והאנרגיות.

כבעל עסק, סביר להניח ששאלת את עצמך לא פעם מהן הדרכים היעילות ביותר להגדיל את העסק שלי. אתה משקיע מחשבה בכל רגע מהיום בשאלה איך ניתן להגדיל יותר את העסק שלך, אבל בכל פעם שאתה מנסה… אתה מגלה שחסר לך משאב/ידע/תקציב וכו׳.

האם זה אומר שאין דרך להגדיל ולפתח את העסק שלך? ברור שלא, תמיד יש דרך!

כל בעל עסק יכול להגדיל את העסק שלו במאמץ מכוון באמצעות רכישת כלים, ידע וסביבה.

אתה יכול ללמוד כיצד להגדיל את העסק שלך כמו שאתה יכול ללמוד כל דבר אחר – זה פשוט עניין של זמן והשקעת מאמץ.

במקום לזרוק רעיונות על נייר ולקוות שמשהו יצליח, קחו גישה מקדמת. גדילת וצמיחת העסק שלך דורשת הגדרה בדיוק מה המטרה שלו (ושלך!) – ומדוע.

10 הצעדים הבאים לצמיחה עסקית – לגזור ולשמור

  1. צרו בהירות עסקית

מי אתם בעסק שלך, ואת מי אתה משרת?

לדוגמה, באיזה עסק נמצאת ארומה? אתם יכולים לומר קפה. מנכ”ל ארומה יספר את סיפור המסע שלו לאיטליה. שם ראה אנשים נפגשים בשקיקה בבתי קפה לפני ואחרי העבודה. ההבטחה למקום לניקוי ראש בין הבית לעבודה הייתה הזרע שהבשיל לארומה. הוא ידע שעסקיו עוסקים ביצירת חוויה עקבית, ולא רק בהכנת קפה. המודל התפתח עם הזמן לדגש על ריח, מוזיקה, אווירה וכו׳.

המיקוד במטרת העסק שלכם היא חלק עצום בדרך לצמוח. בדקו מחדש את ערכי הליבה בעסק שלכם וקבעו אם מערך המוצרים והשירותים הנוכחי תואם את העסק שאתם רוצים להיות. לדוגמה, חשבו איך אפשרי לעסק שלכם לסייע לקהילה, אם זהו ערך הליבה שלכם, תוכלו לעשות זאת באמצעות תרומת סכום מסוים מהרווח בכל חודש או להקצות זמן בשבוע להתנדבות.

חשבו יצירתי, ניתן לספר סיפור בדרכים שונות.

  1. היו מעודכנים במצב השוק/תעשייה

אם אתם מבינים מה מטרת העסק שלכם באמת, תוכלו לצפות את השינויים בשוק ולתכנן תוכניות להרחבת העסק שלכם תוך כדי תנועה. בדרך זו, תוכלו להגיע מוכנים להזדמנויות ואיומים אפשריים וכך תשמרו לקוחות קיימים ותזכו בנתח שוק לקוחות חדש.

  1. בנו צוות מנצח

מי הצוות שלכם? האם הצוות מכיר, מבין ומזדהה עם ערכי העסק? האם יש לכם אסטרטגיות גיוס יעילות כדי למצוא את סוג האנשים שאתם צריכים כדי להצליח? האם יש מישהו שכבר לא מתאים לעסק?

רשמו מלאי של הנכסים שיש לכם, את הנכסים שחסרים לכם ומה מעכב אתכם.

  1. שימו פוקוס על הלקוחות

עליכם לגרום ללקוחות שלכם להפוך ל- “קהל אוהדים” שלכם, כך הם ימשיכו להיות לקוחות נאמנים ולהעריך את העסק שלכם ולא רק את המוצר/השירות שאתם מוכרים. להגדיל את העסק משמעו ללמוד להגדיל ולשמר קהל לקוחות נאמנים.

התעמקו במי הלקוח האידיאלי שלכם. פתח קשר אישי איתם. מה הם צריכים? מהן נקודות הכאב שלהם ואיך נראים חייהם ביומיום? כל מה שהעסק שלך מספק – בין אם זה מוצר או שירות – חייב להיות מכוון לפתור בעיה  ללקוחות שלך.

  1. זכרו את נק׳ היעד שלך.

מה גורם לך להיות שונים מהמתחרים שלכם? האם אתם בענף בהאטה וצריך לצאת לתחומים נוספים? האם אתם חלוצים בענף או שאתם יוצרים טריטוריה חדשה לחלוטין?

לא משנה היכן אתם נמצאים, יש לכם שתי אפשרויות: אתם יכולים לצמוח או שאתם יכולים למות. אם אתם לא צומחים אתם מתים. קל לומר “אני רוצה להבין איך להגדיל עסק קטן”, אבל אז מה עושים ?

אם ה״למה״ שלכם חזק מספיק (למה אני באמת בעסק הזה), תמצאו את הדרך הנכונה להגשים את המטרות שלכם. עכשיו כשהבנתם באיזה עסק אתם באמת ולמה, מה הלקוחות שלכם צריכים ומדוע, הגיע הזמן לגלות כיצד לבצע צמיחה עסקית ולקחת שליטה באסטרטגיות צמיחה עסקית.

  1. הגדילו את הערך שלכם ללקוחות.

ברגע שתגלו כיצד להציע בעקביות ערך רב יותר מכל עסק אחר בשוק שלכם, אתם תהיו בעמדה מובילה. תוכלו גם לראות בבירור מה יידרש כדי להגיע למקום בו תרצו להיות. תהיה לכם יותר ודאות לגבי מה העסק שלך צריך לעשות כדי לצמוח עכשיו, ותוכל לנווט טוב יותר את העסק שלך בהתאם לחזון הזה. והכי חשוב, תבינו באיזה עסק אתם צריכים להיות בכדי להיות הכוח הדומיננטי בשוק שלכם.

7. למדו אונליין

לא צריך MBA מאוניברסיטה יוקרתית כדי ללמוד כיצד להקים את העסק שלכם, אבל זה אף פעם לא מזיק להרחיב את השכלתכם. ישנם מאות קורסים מקוונים לעסקים שיכולים ללמד אותך הכל, החל מכישורי שיווק ועד עקרונות צמיחה עסקיים כלליים ועד טכניקות מיוחדות למציאת הנישה שלכם. ניתן ללמוד את רובם מכל מקום ובכל זמן.

  1. עבדו עם מאמן/יועץ עסקי

במיוחד ליזמים שמנסים ללמוד כיצד להגדיל עסק קטן. עבודה עם מאמן עסקי מקצועי יכולה להביא אתכם מ”רצון- להיות יזם” לשחקן אמיתי בעולם העסקים. מאמן/יועץ יכול לעזור לכם לפתח את מפת הדרכים של העסק שלך ולפתור בעיות מכל סוג החל מניהול זמן ועד לבניית צוות מנצח.

  1. חפשו מנטורים

אתם לא היחידים שמנסים ללמוד כיצד להגדיל את העסק שלכם. רבים הלכו בדרך זו בעבר ומעוניינים לעזור לך – או אפילו לחלוק איתכם את דרכם. מעקב אחרי מנטורים בתחום, כאלו שכבר השיגו הצלחה בתחום היא הדרך המושלמת לקבל רעיונות ונקודות מבט חדשות. כשאתה חושף את עצמך לדרכי חשיבה ופתרון של אחרים, אתם נשארים גמישים ומוכן טוב יותר להתמודד עם דינמיות שהיא חלק בלתי נמנע מניהול עסק.

  1. שמרו על גמישות

אחד העקרונות העיקריים לגדילה עסקית הוא גמישות מחשבתית. הגדלת העסק שלכם פירושו ביצוע שינוי – שינוי לרוב לא יהיה נוח. יתכן שתבינו בלילה שלפני השקת מוצר שהוא זקוק לעיצוב מחדש. לכו עם זה: משכו את המוצר מהשוק והפכו אותו לנכון במקום לשלוח משהו שאתם לא שלמים איתו. היו גמישים ונסו דברים חדשים. כל בעל עסק צריך להבין ששינוי הוא הכרחי לכל צמיחה.

כל עוד אתם נשארים נאמנים לערכי הליבה של העסק שלך ומפתח מוצרים ושירותים שהלקוחות שלך רוצים ואתה מאמין בהם, אתם תגדלו תצמחו ותתפתחו.

השקעתם עבודה רבה בעסק שלכם, בעזרת ערכי ליבה ואסטרטגיות עסקיות, תוכנית פעולה וליווי מקצועי, תוכלו ללמוד כיצד להגדיל את העסק ולהשיג חופש כלכלי ואישי.

נבנה ב - על ידי מגדלור לעסקים

Accessibility Toolbar