בעל עסק קטן מתחרה ברשת מול עסקים דומים וגם למול החברות הגדולות עם תקציבי שיווק גדולים. בפועל שיווק עסקים קטנים דומה מאוד לשיווק בחברות גדולות. עם זאת ישנן נקודות ייחודיות ההופכות שיווק בעסקים קטנים לייחודי ובעל יתרון משמעותי לטובת דויד בסיפור של דויד למול גוליית. הדמיון בין שני סוגי העסקים ברור – שיווק בסופו של דבר זה שיווק זה שיווק – מצד אחד החברה המשווקת ומצד שני הלקוחות הפוטנציאלים. אם אני מנהל יקב פרטי הרי שאני אתמודד בשוק גם מול יקבים גדולים ומכאן ההבנה כי העסק שלי מחויב לשיווק מקצועי ממש כמותן. אבל נקודות השוני בין שיווק עסקים קטנים לשיווק בחברות גדולות הן שהופכות את השיווק הזה למעניין ומאתגר ולכן הכנו לנו 4 טיפים לקידום העסק שלך באמצעות פרסום ממומן אפקטיבי המיועד לגיוס לקוחות פוטנציאליים.
שיווק עסקים קטנים מחייב תכנון, הגדרת מטרות ברורות (מה ייחשב להצלחה בסוף הקמפיין), הנעה לפעולה ברורה (מה תכלס אנו רוצים שהלקוח הפוטנציאלי יבצע), חיבור הקמפיין לנכסי האונליין של העסק (לייקים לא נחשבים כהצלחה וגם לא תגובות). בניגוד לחברות גדולות שיכולות להעסיק צוות דיגיטלי ומנהלי שיווק לצד השקעת תקציב שיווק משמעותי, השיווק בעסקים קטנים מתבצע במשאבים מוגבלים ולכן דורש חשיבה, מיקוד, מקוריות ותעוזה גדולים בהרבה.
אחד מערוצי השיווק החשובים ביותר, שאתה לא יכול להרשות לעצמך להתעלם ממנו, הוא הרשתות החברתיות. מספר המשתמשים ברשתות החברתיות הולך וגדל מדי שנה וצופים כי עד 2023 מספר המשתמשים בארצות הברית יגיע ל -257 מיליון. 62.6% מהמשווקים טוענים כי הפרסום שלהם ברשתות החברתיות יעיל במידה מסוימת או מאוד. פייסבוק הוא המקום להתחיל בו. היא מתגאה בלמעלה מ -2.6 מיליארד משתמשים פעילים מדי חודש, והיא גם עומדת בראש הרשימה שלנו בכל הנוגע לשיווק ברשתות חברתיות, כאשר 93.7% מהמותגים משתמשים בה לשיווק.
קידום עסק קטן באמצעות מודעות פייסבוק
למרות שהקורונה הביאה כל מותג לספור כל שקל ולהדק את תקציבו, פרסום בפייסבוק אינו המקום הנכון לבצע קיצוצים. וזה נכון עוד יותר במהלך הקורונה, כשכולם מקדישים זמן רב יותר לגלישה באינטרנט ובפייסבוק בפרט. סקר מצא עלייה של 11.9% בזמן שאנשים בילו בדפי המותג בפייסבוק בחודש מרץ בהשוואה לפברואר.
ישנן דרכים רבות לקדם את המותג שלך בפייסבוק, כולל פרסום תוכן וידאו וטקסט מרתק ועידוד הצרכנים לפרסם תמונות שלהם עם המוצרים שלך. אבל לצד תוכן אורגני, אתה צריך גם מודעות פייסבוק בתשלום.
מודעות בתשלום הן הדרך בה אנשים מגלים את העסק שלך מלכתחילה, והדרך הטובה ביותר לשמור על המותג שלך במודעות שלהם, כך שכאשר הם מוכנים לבצע רכישה, העסק שלך הוא הבחירה הברורה מאליה. אז הנה 4 טיפים:
צרו קמפיינים ל – Remarketing (רימרקטינג)
שיווק מחדש הוא טקטיקה שיווקית קלאסית לתפוס אנשים שכבר קיימו אינטראקציה עם העסק שלך, אך לא הפכו ללקוחות משלמים. זה גם רלוונטי כאשר אתה רוצה שלקוחות קודמים יחזרו לרכישות חוזרות. כדי להצליח, עליך להשתמש בנתונים כדי לעקוב אחר אנשים שמבקרים באתר שלך, ולפקח על הפעולות שהם מבצעים. לאחר מכן תעשה שימוש בנתונים כדי לחדד את מיקוד המודעות שלך בפייסבוק.
לדוגמה, מישהו עשוי להוסיף מוצרים לעגלת הקניות שלו, אך לאחר מכן לעזוב את האתר מבלי לבצע רכישה. קמפיינים לשיווק מחדש מחברים את הנתונים לפייסבוק כדי להציג מודעה ספציפית רק לאנשים שנטשו עגלה, ומזכירים להם להשלים את הרכישה. לחלופין, ייתכן שיש לך מוצר, כמו ב- B2B, שדורש מחזור מכירות ארוך יותר, ולכן לידים בדקו את המוצר שלך ואז המשיכו להשוות בין ספקים פוטנציאליים אחרים לפני שהגיעו להחלטה. אם הם רואים את המודעה שלך באופן קבוע, יש יותר סיכוי שהם יבחרו במוצר שלך כאשר הם יבצעו סוף סוף רכישה.
עם זאת, מסעות פרסום של שיווק מחדש יכולים להיות מורכבים בהגדרה. לאחר התקנת הפיקסל של פייסבוק באתר שלך, יהיה עליך להטמיע קטע קוד כדי ללכוד אירועים מותאמים אישית, כמו אם מישהו צפה בסרטון במלואו, נרשם לניוזלטר הדוא”ל שלך או הוסיף מוצר לעגלת הקניות שלו. אם אתה מרגיש קצת חסר ביטחון לגבי עריכת קוד האתר שלך, אתה יכול להשתמש בכלי ניתוח אינטרנט כמו Oribi שמפשט את התהליך כולו. זה מאפשר לך להגדיר אילו אירועים תרצה לעקוב ואז לייצא אותם ישירות לחשבון המודעות שלך בפייסבוק, מבלי להזדקק לשום קוד או ידע טכנולוגי.
התאימו אישית את המודעות שלכם
כשמדובר בשיווק, התאמה אישית היא חיונית. מפתה לחשוב שככל שאנשים יותר יראו את המודעה שלך, כך תרכוש יותר לידים ותראה יותר המרות, אך נתונים שיווקיים מראים שזה לא המקרה. דחיפת המותג שלך לאלפי אנשים שאין להם בכלל עניין במוצר שלך היא בזבוז של תקציב הפרסום שלך (למשל, שיווק לחם מחמצת לאנשים שאוכלים נטול גלוטן). במקום זאת המודעה שלך תומר טוב יותר ככל שתוכל להפוך אותה לממוקדת יותר.
פייסבוק עוזרת לך במידה מסוימת מכיוון שתוכל לשכלל את קהל המודעות שלך לפי מין, גיל או תחומי עניין כמו מוזיקת פאנק רוק, סקייטבורד או מטבח קאריבי. אך ככל שתוכל לחבר יותר נתונים, כך תוכל לפלח את הקהל שלך למודעות מותאמות אישית יותר, ובכך רלוונטיות יותר.
אסוף נתונים על המבקרים באתר שלך ברמה מפורטת, והשתמש בכלי כמו Hootsuite כדי לעקוב אחר כל מי שמתקשר עם המותג שלך בכל ערוץ חברתי. אז אתה יכול להשתמש בו כדי להציג מודעות ספציפיות בפני לידים ספציפיים. לדוגמה, ייתכן שתרצה להציג מודעה אחרת למישהו שחקר את החלק “שעונים” באתר התכשיטים שלך לעומת מי שגלש בטבעות יהלום.
ספרו סיפורים משכנעים
חשוב להפוך את המודעות שלך למרתקות ככל האפשר. זה אומר שעליך להפסיק לחשוב כאילו עלונים או שלטי חוצות הועברו למסך המחשב ולהתחיל לחשוב על הסיפורים שלך.
מודעות סיפור פייסבוק ואינסטגרם מביאות את זה לשיא. אתה יכול להשתמש בווידאו או בקרוסלת תמונות כדי לספר נרטיב מושך שמעורר את העניין והדמיון של הקהל שלך, ואז להזמין את הצופה להנעה לפעולה כדי להגיע לדף הנחיתה שלך. למרות שאלה רק קטעי פרסום קצרים, בהתחשב בכך שתמונות מוצגות למשך 6 שניות וסרטונים פועלים עד 15 שניות, אתה יכול לארוז הרבה בתוכם. 57% מהמותגים מסכימים שמודעות סיפור היו “די” או “מאוד” יעילות במסגרת מסעות השיווק שלהם.
אם רק התחלת לעבוד Crello עוזר לך ליצור מודעות סיפור בפייסבוק במהירות ובקלות. אתה יכול להשתמש במגוון התבניות העשיר ולשלב אותן עם אנימציה, קטעי וידאו, מדבקות ועוד כדי להתאים אותן למודעות וידאו יעילות.
בנו קהלים דומים (Lookalike)
זה יכול להיות קשה להעלות את המודעות למותג. עליכם להשיג נראות בקרב הקהל הנכון בדיוק, אך כיצד תמצאו אותם כשיש מיליוני אנשים בפייסבוק? כבר אמרנו, שאינך רוצה לפרסם את המודעה שלך באופן אקראי לכל בעל חשבון פייסבוק, אך אתה רוצה למצוא אנשים נוספים העשויים להתעניין בעסק שלך כדי שתוכל לדחוף לידים נוספים לאתר שלך.
זה היופי של הכלי Lookalike Audiences. זה מובנה במנהל המודעות שלך בפייסבוק ועוזר לך ליצור קהלים של לקוחות פוטנציאליים שתואמים את אישיות הלקוחות האידיאלית שלך. זה כמו קיצור דרך למצוא אנשים נוספים שהם בדיוק כמו הלידים הקיימים שלך.
תוכל להעלות רשימה של הודעות אימייל של לידים ולבקש קהל דומה לאותם אנשים, או שתוכל לקחת קבוצת קהל ממסע פרסום קודם ולהשתמש בזה כדי ליצור קהל דומה, ואז למקד את המודעות שלך בפרופילים אלה.
לסיכום, מודעות פייסבוק יכולות לשפר את המותג שלכם.
למודעות פייסבוק פוטנציאל עצום להעלות את המודעות למותג, להניע מכירות ולהגדיל את ההכנסות – כשמשתמשים בהן נכון. כלומר, על ידי שימוש בכלים ליישום טקטיקות מיקוד מחדש, בניית קהלים דומים, לספר סיפורים מרתקים ולפלח את הקהל שלך למודעות מותאמות אישית, תוכל גם אתה לקדם את העסק שלך בפייסבוק.